maandag 4 januari 2016

Mijn woord voor 2015 was "STERK". Het was mijn doel om lichamelijk sterker te worden en mijn door ziekte verzwakte lichaam weer in het gareel te krijgen. En dat is (met wat ups en downs) een heel eind gelukt. Ik voel me een heel stuk fitter en sterker! Nog wel wat te wensen over, maar dat lijkt me vrij normaal. Mijn woord voor 2016 is "VOEDEN". En dan denk ik niet alleen aan voedsel als in eten, maar voeden in de bredere en ook figuurlijke zin van het woord. Dus ook voeden als ergens energie in stoppen of ergens aan denken etc. Alles wat je voedt wordt groter, dus ik ga er bewust voor kiezen om het positieve te voeden en dus dat te voeden wat het meest van waarde en gezond is voor mij. En er ook heel bewust voor kiezen om geen voeding/energie te stoppen in dat wat onbelangrijk/negatief/slecht voor mijn gezondheid etc. is. Dus heel bewust kiezen welke plantjes ik water ga geven om ze tot bloei te laten komen. 
Heb jij ook een woord voor 2016?

My word for 2015 was "STRONG". It was my goal to get physically stronger and to get my body that was tormented by cancer a few years ago back to my strong self. And I succeeded (with a few ups and downs) and still some work left, but I guess that's okay. My word for 2016 will be "FEED". Not just in terms of food, but als in terms of feeding your mind etc. Everything you feed will grow, so I've made the decision to feed only that what's positive, good for me and what I think is important. And I'v also decided not to feed negativity or things that are insignificant or bad for my physical or metal health. So I'm going to be mindful of which plants I'm going to water in order to let them grow and bloom!
What is your word for 2016?



Geen opmerkingen: