dinsdag 9 maart 2010

Weekopdracht: "What do you want in life?"

Weekopdracht: "What do you want in life?" ofwel "Wat wil jij in jouw leven?"
Wat wil je doen met je leven? Wat vind je leuk en waar wil je je tijd aan besteden? Het is een vraag die mensen bezighoudt. Jij bepaalt voor een heel groot deel zelf hoe je jouw leven indeelt en wat je ermee doet. Deze vrijheid maakt de keuze soms zo ontzettend lastig. Er zijn ten slotte zoveel mogelijkheden. Daarnaast is het vaak zo dat mensen zijn vergeten wat ze echt willen, omdat ze door stress en uit gewoonte maar door blijven gaan in de stroom en daardoor vergeten om stil te staan bij het moment en na te denken of ze eigenlijk wel datgene doen wat ze willen.
Probeer er deze week achter te komen of jij bezig bent met datgene wat je in jouw leven wil.

Hier een aantal vragen die je helpen bij het bepalen wat jij wilt met je leven:
1. Wat vind ik leuk om te doen en wat inspireert mij?
2. Wat vind ik absoluut niet leuk? En keer dit dan om. (Bijvoorbeeld: als een kantoorbaan jou niks lijkt, dan is iets in de buitenlucht wellicht iets voor jou)
3. Waar ben ik goed in? Wat zijn mijn kwaliteiten?
4. Wat zou iets positiefs bijdragen aan mijn gezondheid (geestelijk en lichamelijk)?
5. Hoe kan ik waarde toevoegen aan de wereld?

Geef jezelf de tijd om goed over je antwoorden na te denken en praat er ook over met mensen om je heen. Vaak kunnen zij je ook op kwaliteiten wijzen waar je zelf nog niet eens aan gedacht had.

Doel: om de sleur te doorbreken en stil te staan bij wat je echt wil.

Bron: So Chicken

Geen opmerkingen: