vrijdag 18 september 2009

Tactiel Stimulering


Naast N.E.I. wil ik in mijn nieuwe praktijk, die binnenkort gaat openen, nog meerder behandelingen kunnen aanbieden en tactiel stimulering leek mij een perfecte aanvulling. Morgen begint de opleiding en dan ben ik eind november ook bevoegd om deze behandeling te geven.


Hier vast wat info:

Tactiel Stimulering (T.S.) is een bewust gestructureerde aanrakingsmethode om de huid, ons grootste orgaan en zintuig, te stimuleren. De aanrakingen worden gedaan op de blote huid met olie, terwijl je rustig op een massagetafel ligt. De aanraking is licht en ritmisch. Hiermee maakt de TS doelbewust gebruik van informatietransport via de tastreceptoren in de huid die de speciale type dunne en langzame zenuwvezels activeren. Deze geven de zintuiglijke prikkels door via het ruggenmerg naar de hoger gelegen delen van het centraal zenuwstelsel. Uiteindelijk komt de informatie terecht in de hypothalamus waar het hormoon oxytocine wordt aangemaakt. Oxytocine zorgt voor o.a. rust, vertrouwen, herstel en verbondenheid. Tactiel Stimulering is speciaal ontwikkeld om oxytocine in een zo groot mogelijke hoeveelheid te produceren, waardoor de algehele conditie optimaal verbetert; lichamelijk, emotioneel en mentaal.


Tactiel Stimulering is voor zowel kinderen als volwassenen die weer in evenwicht willen komen. Je hoeft geen specifieke klachten te hebben om Tactiel Stimulering te ontvangen. Het is een heerlijke behandeling, die ook puur als ontspanning ontvangen kan worden. Tactiel Stimulering kan ook ingezet worden als ondersteuning bij klachten als autisme, ADHD, ADD, burn-out, dementie, depressie (postnatale), eetstoornissen, parkinson, rouwverwerking, pre-mentrueel syndroom, slaapstoornis, angsten, pijn, traumaverwerking en hechtenisstoornis. Ook voor zwangere vrouwen is de behandeling toepasbaar.Tactiel Stimulering geneest niet, maar verbetert de algehele conditie. Over het algemeen verbetert de gezondheid, vermindert de pijn, ontwikkelen cliĆ«nten zich meer, worden ze ontspannen en slapen ze beter. Veel cliĆ«nten ervaren ook dat ze ‘meer kunnen relativeren’, en ‘meer tevreden over zichzelf’ zijn.


Ik heb echt zin om aan de opleiding te beginnen!

2 opmerkingen:

Linde zei

Ik zou graag een keer een behandeling daarvan krijgen! Dus zodra je ze mag geven in je praktijk dan meld ik me snel aan! Tegen die tijd zal ik al wel een dikke buik hebben dus extra reden voor een ontspannende behandeling. Ik zie wel op je site wanneer ik kan reserveren!

Audrey zei

Ik wil me ook vast aanmelden, mijn hoofd kan niet meer bij houden wat er allemaal gebeurd....
Audrey