zaterdag 28 februari 2009

Ashtanga yoga workshop


Gisteren de eerste twee uur durende sessie van de Ashtanga Yoga Workshop gehad. Ik vond het heerlijk! Er waren wel een aantal poses die mij nog niet luktte. De brug is namelijk echt niet mijn ding en bij de kopstand heb ik de muur nog wel nodig. Maar voor de rest ging het heel goed! Als je nou ook met yoga wil beginnen, ga dan eens een keer een proefles doen en vertel vooraf dat je een beginnenling bent. Bijna alle yoga poses hebben gradaties. Dus voor veel yoga poses heb je verschillende aanpassingen voor ieder niveau. Je begint dan gewoon met de makkelijkere versie terwijl iemand anders in die les misschien al net een moeilijkere versie doet van die pose. Ik ben ook met veel makkelijke versies begonnen, maar je leert wel snel en je merkt ook dat je heel snel soepeler wordt. Dus laat je niet afschrikken door de poses hier op het plaatje of de poses die je in de les de buurvrouw ziet doen die al jaren yoga doet. Yoga is voor iedereen, voor iedere maat en voor iedere leeftijd. En het is heerlijk!

Geen opmerkingen: