zaterdag 13 februari 2010

Making Tee Skirts




Inspired by this blog by Emily I started making stuff from old T-shirts and sweaters! It's fun! I started by making a thit tee skirt.It's fairly easy. Check out this clip on You Tube for instructions.
Geinspireerd door deze blogpost door Emily ben ik aan de slag gegaan met oude T-shirts en sweaters. Leuk! Ik ben begonnen met dit rokje. Het is vrij makkelijk. Hieronder een korte instructie. Je kan ook dit filmpje op You Tube bekijken voor instructies.
1. Meet eerst hoe wijd de rok voor jou moet zijn, dus hoeveel centimeter de tailleband moet zijn.
2. Bedenk dan hoeveel verschillende panden je wil maken voor je rok en verdeel de totale wijdte over die panden (ik had bijvoorbeeld drie panden van 20 cm en twee panden van 15 cm bovenwijdte, dus in totaal 90 cm breed).
3. Bedenk hoe wijdt je de onderkant van de rok wil en hoe lang je hem wil.
4. Teken de panden voor jouw ontwerp op een krant of op patroonpapier (ik had bijvoorbeeld de onderzijde van de panden iets wijder gemaakt, resp. 26 en 19,5 cm, zodat de rok iets klokkend zou vallen).
5. Speld het patroon op het T-shirt en knip ongeveer overal 1 cm van de rand van het papier.
6. Speld de panden van je rok aan elkaar en naai ze aan elkaar.
7. Maak vervolgens nog een tailleband uit een stuk boord of een stuk t-shirt en naai die ook aan de rok.
8. Zoom de rok om of gebruik een lockmachine.
9. Klaar!

1 opmerking:

Linde zei

LEUK!!! Ga ik ook maken!