dinsdag 13 januari 2009

Bamboe is de toekomst

In de laatste Happinez stond een artikel over Linda Garland. Ik was er erg van onder de indruk, dus ik wil er hier wat aandacht aan besteden.

Volgens Linda Garland is bamboe het perfecte alternatief voor tropisch hout. Ze richte de Environmental Bamboo Foundation op, die gericht is op het beschermen van tropische regenwouden door meer kennis te verspreiden over het gebruik van een heel goed alternatief, namelijk bamboe. Bamboe is oersterk, flexibel, licht en het is een grassoort die heel snel weer aangroeit. Het is dus bijna onuitputtelijk te gebruiken in tegenstelling tot het tropische bos. Zelf heeft Linda een prachtig landgoed ten zuiden van Ubud in Bali, Panchoran genaamd. In dit paradijs heeft zij huizen gebouwd die voor een groot gedeelte uit bamboe zijn gebouwd en ook in de inrichting vind je heel veel bamboe terug. De huizen en zelfs het hele landgoed zijn te huur. Maar ik denk dat je dan wel flink in de buidel zal moeten tasten. Ach ja, dromen mag!



Wil je zelf ook wat doen om het regenwoud te beschermen? Kijk dan hier.

1 opmerking:

Sylvia zei

ja geweldig hè? ik heb het artikel ook gelezen in de Happinez en was er ook erg van onder de indruk! Ik wil ook echt een keer naar Bali:)

groetjes Sylvia